επισκεπτες:

www.website-hit-counters.com

Ε.ξεγερμένη Λ.αϊκή Σ.κηνή


Ε.ξεγερμένη Λ.αϊκή Σ.κηνή


Η εξέγερση του Δεκέμβρη δικαιώνοντας όλους τους προηγούμενους κοινωνικούς αγώνες έδωσε το έναυσμα για γενικευμένη αντίσταση σε όλα αυτά που μας προσβάλλουν και μας υποδουλώνουν. Πυροδότησε τον αγώνα για τη ζωή, που κάθε μέρα απαξιώνεται. Σε πείσμα όλων όσων βλέπουν την εξέγερση σαν πυροτέχνημα και τη θάβουν τελειώνοντας τον επικήδειο με το «η ζωή συνεχίζεται» απαντάμε ότι ο αγώνας συνεχίζεται και θέτει τη ζωή μας σε μια νέα βάση. Όλα έχουν μείνει μετέωρα, όπως και ο θυμός μας. Η αγωνία μας δεν έχει κοπάσει γι’ αυτό είμαστε ακόμα εδώ.. Εξέγερση στους δρόμους, στα σχολεία, τα πανεπιστήμια, τα εργατικά κέντρα, τους δήμους και τα πάρκα. Εξέγερση και στην τέχνη.

Κόντρα σε μια τέχνη- θέαμα που καταναλώνεται από παθητικούς θεατές. Κόντρα σε μια αισθητική που αποκλείει την διαφορετικότητα. Κόντρα στον πολιτισμό που καταστρέφει πάρκα και δημόσιους χώρους στο όνομα του κέρδους.

Ενώνουμε τις φωνές μας με όσους αγωνίζονται. Είμαστε αλληλέγγυοι στην Κωνσταντίνα Κούνεβα και στους συλληφθέντες της εξέγερσης.

Απαντάμε στην κρατική καταστολή, τον κοινωνικό αποκλεισμό και την απόπειρα τρομοκρατίας και παραπληροφόρησης από τα ΜΜΕ με τον αγώνα μας και τον πολιτισμό.

Μια πρωτοβουλία ανθρώπων των τεχνών (θεωρώντας τέχνη τη ζωή του καθενός) οικειοποιείται ένα χώρο για την Τέχνη της ζωής του καθενός θέτοντας το ζήτημα της αναδημιουργίας της κουλτούρας σε μια νέα βάση. Επιδιώκουμε μια τέχνη αδιαμεσολάβητη, ανοιχτή σε όλους, που ο καθένας μπορεί να είναι φορέας της.

Απελευθερώνουμε την Εθνική Λυρική Σκηνή, γιατί εξ’ ορισμού μας ανήκει. Έχουμε την ανάγκη να πούμε τα πράγματα από την αρχή και να ξαναβρούμε το ρόλο της τέχνης. Μέσα από διαδικασίες αυτοργάνωσης προτείνουμε ελεύθερες δημιουργικές δράσεις από όλους και για όλους όσους θεωρούν τον πολιτισμό προϊόν συλλογικής δημιουργίας.

Για να ξανακερδίσουμε τον πολιτισμό που μας στερείται.



ΑΝΟΙΧΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΜΕΝΗΣ ΛΥΡΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ ΣΤΙΣ 9 μ.μ.




ΘΕΑΤΡΟ ΜΑΣ Ο ΔΡΟΜΟΣ

ΤΕΧΝΗ ΜΑΣ Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ



(ελεύθεροι λυρικοί)


Γιατί καταλαμβάνουμε την Λυρική

Για να απαντήσουμε σ’ αυτούς που μπορεί να αναρωτηθούν γιατί μια κατάληψη του ιστορικού κτιρίου της Λυρικής εκθέτουμε καταρχάς κάποιους συνειρμούς με ιστορικά γεγονότα.
• Στις 29 Σεπτεμβρίου 1941 η οπερέτα «Βαρώνος Ατσίγγανος» του
Γ. Στράους παρουσιάστηκε από την Λυρική σκηνή στο θέατρο Πάρκ.
Την ίδια ημέρα 2000 κάτοικοι της περιοχής της Δράμας εκτελούνταν από τις δυνάμεις κατοχής σε αντίποινα για τις επιθέσεις αντιστασιακών ομάδων.
• Η « Κάρμεν» του Μπιζέ ανέβηκε στις 20 Φεβρουαρίου του 1942 στο θέατρο Ολύμπια, ολόγυρα ο μεγάλος λιμός του χειμώνα του 42 μάστιζε την Ελλάδα, όπου το 63% του πληθυσμού υποσιτίζονταν με αποτέλεσμα 100.000 νεκρούς από ασιτία.
• Η «Αρπαγή από το Σεράϊ» του Μότσαρτ ανέβηκε στις 30 Μάη 1945,
την ίδια ημέρα ο Τριαντάφυλλος Τριανταφύλλου δολοφονήθηκε στο Πουρί Θεσσαλίας, ήταν εκείνο τον μήνα ένα από τα 56 θύματα της τρομοκρατίας από παρακρατικές ομάδες δωσίλογων & μοναρχοφασιστών που συνεργάζονταν με κρατικές δυνάμεις, ενώ υπήρχαν 18.708 πολιτικοί κρατούμενοι σε όλη την Ελλάδα.
• «Ο Βαφτιστικός» του Θεοφράστου Σακελλαρίδη παρουσιαζόταν στις 17 Ιουλίου 1948, ταυτόχρονα βόμβες Ναπάλμ δοκιμάζονταν για πρώτη φορά στον Γράμμο όπου κορυφωνόταν ο Εμφύλιος.
• Στις 22 Νοεμβρίου 1973, πέντε ημέρες μετά την είσοδο των τανκς στο Πολυτεχνείο και μόλις δύο ημέρες μετά την άρση του στρατιωτικού νόμου που είχε επιβληθεί από το δικτατορικό καθεστώς, η Λυρική σκηνή ανακοίνωνε στο κοινό της ότι μπορούσε πλέον να παρακολουθήσει τις οπερέτες «Οι Παλιάτσοι» και «Καβαλαρία Ρουστικάνα».
• Όταν δολοφονήθηκε ο Μιχάλης Καλτεζάς, όποτε εκπυρσοκροτούν περίστροφα αστυνομικών, την ημέρα που ανάγκασαν την Κ. Κούνεβα να πιεί βιτριόλι, τις ημέρες που οποιοσδήποτε μπάτσος παίρνει την διαταγή να χτυπήσει διαδηλωτές, τις βραδιές που οι συλληφθέντες της εξέγερσης του Δεκέμβρη είναι ακόμα στις φυλακές, την στιγμή που οποιοσδήποτε μαθαίνει ότι χάνει την δουλειά του, η Λυρική προσφέρει στο κοινό της διαφυγή και στην κοινωνία μιά καθησυχαστική εικόνα ευμάρειας.

Αυτή την στιγμή δεν θα ασχοληθούμε ούτε με το ποιοι έβλεπαν αυτές τις παραστάσεις, ούτε ποιοι τις παρουσίαζαν, ούτε ποιοι διορίζονταν σαν διευθυντές της Λυρικής όλα αυτά τα χρόνια από την κατοχή, στον εμφύλιο αλλά και αργότερα όπως πχ στην διάρκεια της δικτατορίας.

Η κατάληψη ενός συμβόλου σαν τη Λυρική δεν έγινε για αποπληρωμή ιστορικών χρεών, έγινε απλά γιατί θέλουμε να θυμίσουμε σε όλους, διοικούντες, κυβέρνηση, καλλιτέχνες η θεατές, ότι εκεί έξω και τώρα μέσα, υπάρχει και ένας άλλος κόσμος αναπόσπαστο τμήμα του λαού της χώρας μας, που δεν μπορείτε να τον αγνοείτε παρά το γεγονός ότι πυροβολιέται, πνίγεται με δακρυγόνα, κατεβαίνει σε μπλόκα, απαιτεί λίγο αέρα αντί για τσιμέντο και συγχρόνως αναρωτιέται και διεκδικεί μιά άλλη θέση της τέχνης στην κοινωνία.



Αυτή την άλλη θέση θα προσπαθήσουμε να επεξεργαστούμε αυτές τις μέρες της κατάληψης, σε μια διαρκή δημόσια συζήτηση, δίνοντας λόγο στους αποκλεισμένους πέραν των συνόρων της κατεστημένης τέχνης, επαναπροσδιορίζοντας αυτά τα σύνορα και να δώσουμε τόπο σε μια άλλη δημιουργικότητα με διαρκή καλλιτεχνικά εργαστήρια και μαθήματα - προτάσεις.

Ελεύθεροι Λυρικοί

ΚΘΒΕ

Σύγκρουση Τσακίρογλου με ηθοποιούς και εργαζόμενους

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Αύξηση στις αποδοχές τους ύψους 24,5% ζητούν οι εργαζόμενοι του ΚΘΒΕ, σύμφωνα με τη διοίκηση του θεάτρου. Χθες και σήμερα (10 π.μ. - 1 μ.μ. και 8.30 - 10.30 μ.μ.) πραγματοποιούν στάσεις εργασίας. Αύξηση 8% ζητούν και οι ηθοποιοί, που πραγματοποίησαν στάσεις εργασίας το περασμένο Σαββατοκύριακο. Χθες πρότειναν κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους, την οποία, όμως, θα αποφασίσει το ΣΕΗ.


Ετσι σε κίνδυνο βρίσκεται η αυριανή πρεμιέρα της «Επιστροφής στον Παράδεισο» του Φίλιπ Ρίντλεϊ,στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών. Οι εργαζόμενοι, όμως, διαβεβαίωσαν την Οπερα Θεσσαλονίκης ότι δεν θα πλήξουν τις παραστάσεις της «La Boheme» (πρεμιέρα Σάββατο, Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών).

«Στο Εθνικό Θέατρο οι ηθοποιοί πήραν αύξηση 6,5% και στη Λυρική Σκηνή 7%, χωρίς να αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Το ΚΘΒΕ, που είναι πλέον ο μεγαλύτερος οργανισμός του ΥΠΠΟ, δεν είναι δυνατό να μη δίνει στους ηθοποιούς την αύξηση που ζητούν», λέει ο πρόεδρός τους Νίκος Κολοβός.

«Στην παρούσα οικονομική κατάσταση και με την επιχορήγηση στα 7,9 εκ. ευρώ αντί των 10,5 εκ. που είχαμε ζητήσει, δεν μπορούμε να δώσουμε αύξηση πάνω από 4% σε ηθοποιούς και εργαζόμενους», απαντά ο πρόεδρος του ΚΘΒΕ, Δημήτρης Γαρούφας. «Είναι υποχρέωση της διοίκησης του θεάτρου να πείσει το ΥΠΠΟ να αυξήσει την επιχορήγηση», ανταπαντά ο Ν. Κολοβός.

Ο Νικήτας Τσακίρογλου καλεί ηθοποιούς και εργαζόμενους να σκεφτούν τη στάση τους και υπογραμμίζει ότι το θέατρο θα παραμείνει ανοιχτό. «Το ΚΘΒΕ έχει χρέος να φέρνει και όχι να διώχνει κόσμο. Με αυτό το σκεπτικό συνεχίζει να ετοιμάζει τις παραγωγές του», είπε. Δεν απέκλεισε, όμως, προχθές το ενδεχόμενο να αποχωρήσει από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του θεάτρου πριν τη λήξη της θητείας του. «Ηρθα στο ΚΘΒΕ για να κάνω δουλειά. Οχι για να υπογράφω συνέχεια για μανταλάκια και υλικά. Δεν μπορείς να κάνεις καλλιτεχνικό έργο με τη συνεχή πίεση του οικονομικού χρέους. Ολα τα έσοδα των εισιτηρίων της περσινής περιόδου, 800.000 ευρώ, πήγαν στην κάλυψη των οικονομικών απαιτήσεων των εργαζομένων», δήλωσε.

«Οι απαιτήσεις των εργαζομένων εκτινάσσουν τον προϋπολογισμό του ΚΘΒΕ κατά 1 εκατ. ευρώ, πέρα από την επιχορήγηση», σημειώνει ο Δ. Γαρούφας. Προσθέτει ότι η πρόταση της διοίκησης για αύξηση του 4% συνεπάγεται αύξηση του προϋπολογισμού κατά 400.000 ευρώ, αλλά δεν έχει πάρει ακόμα καμία απάντηση ούτε από τους εργαζόμενους ούτε από τους ηθοποιούς.

Με ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι ζητούν εξίσωση των αμοιβών τους με τους συναδέλφους τους στο Εθνικό Θέατρο και εφαρμογή της υπουργικής απόφασης περί πενθήμερης εργασίας. Θα αποφασίσουν σήμερα, αν και με ποιον τρόπο θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους.

Οι θεατές θα μπορούν να ενημερώνονται για το αν θα γίνονται ή όχι παραστάσεις, στα ταμεία του ΚΘΒΕ. Αρχισε η εξαργύρωση των εισιτηρίων για τις ακυρωμένες παραστάσεις (24 και 25/1).


ΣΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 29/01/2009
η κατάληψη στο ελληνικό συμβούλιο για τους πρόσφυγες έληξε
πριν από πριν λίγο 0:18πμ, Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2009,
έκλεισε ένας μικρός κύκλος μιας συμβολικής δράσης


Πριν λίγη ώρα έληξε η κατάληψη στο ελληνικό συμβούλιο για τους πρόσφυγες. Θεωρούμε ότι έκλεισε ο μικρός κύκλος του εγχειρήματος που είχε στην ουσία συμβολικό χαρακτήρα στην κατεύθυνση του να μένει η υπόθεση της θανάσιμης μεταναστευτικής πολιτικής στον αφρό των ανατρεπτικών δράσεων. Στην απογευματινή συζήτηση που είχε θέμα την υπόθεση της Πέτρου Ράλλη, τους θανάτους, τους τραυματισμούς και την εξαθλιωτική συνθήκη για χιλιάδες μετανάστες, συμμετείχαν περίπου 100 άτομα. Έγινε μια ενημέρωση για την υπόθεση και ακολούθησε διάλογος. Καθώς συμμετείχαν άτομα του συμβουλίου συζητήθηκε σχετικά εκτενώς ο ρόλος του συγκεκριμένου φορέα ως ανθρωπιστικού άλλοθι στην κρατική βαρβαρότητα. Στη συνέχεια ακούστηκαν τοποθετήσεις, προτάσεις και δόθηκαν κάποιες κατευθύνσεις στην προοπτική σχετικών συλλογικών δράσεων.
Στο βαθμό που έπρεπε να γίνουν όλα πιο συγκεκριμένα, να παρθούν αποφάσεις και να προσδιοριστεί η στρατηγική της αλληλεγγύης όσον αφορά την συγκεκριμένη υπόθεση ορίστηκε


ΣΥΖΗΤΗΣΗ για την ΔΕΥΤΕΡΑ 2 ΦΛΕΒΑΡΗ στις 8μμ στο ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

Όλα συνεχίζονται...

ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Εμείς οι άνθρωποι των Τεχνών και του Πνεύματος δηλώνουμε ότι δεν μένουμε απαθείς στο έγκλημα που συμβαίνει αυτή τη στιγμή στην Παλαιστίνη και ως εργαζόμενοι και δημιουργοί, βλέπουμε με αποτροπιασμό και απορία την ηγεσία ενός λαού που έζησε τη γενοκτονία να πράττει ανάλογα εγκλήματα κατά ενός άλλου λαού που ζητά την ανεξαρτησία του.

Δεν μένουμε απαθείς στην αναλγησία των ΗΠΑ που η στάση τους μόνο ανοιχτή υποστήριξη του Ισραήλ μπορεί να χαρακτηρισθεί.
Δεν μένουμε απαθείς στη στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης που κρατά ίσες αποστάσεις απέναντι στο θύτη και στο θύμα.
Δεν μένουμε απαθείς και ασυγκίνητοι βλέποντας τα ανθρώπινα ποτάμια που ξεχύνονται στους δρόμους της Ελλάδας και όλου του κόσμου συμπαραστεκόμενοι στο δοκιμαζόμενο Παλαιστινιακό λαό.

Ζητάμε:

  • Άμεσο τερματισμό της Ισραηλινής επιδρομής και του εμπάργκο της Γάζας χωρίς όρους και δεσμεύσεις


  • Τερματισμό της Ισραηλινής κατοχής και ενιαίο ανεξάρτητο βιώσιμο Παλαιστινιακό κράτος στα σύνορα του 1967, με πρωτεύουσα την Ανατολική Ιερουσαλήμ.


  • Να μη χρησιμοποιηθεί το έδαφος της χώρας μας για οποιαδήποτε διευκόλυνση των επιτιθεμένων.



Στη σύσκεψη με τα σωματεία της Ομοσπονδίας και τους συνεργαζόμενους φορείς που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Ομοσπονδίας στις 13.1.2009 συναποφασίσθηκε:

1ο Το παραπάνω ψήφισμα να διαβάζεται πριν από την έναρξη κάθε θεατρικής, μουσικής παράστασης και κινηματογραφικής προβολής.

2ο Να γίνει πορεία διαμαρτυρίας στην Ισραηλινή Πρεσβεία όλων των καλλιτεχνών την Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2009 και ώρα 2 το μεσημέρι. Η συγκέντρωση θα γίνει στη Στάση του ΜΕΤΡΟ του Μεγάρου Μουσικής (Έξοδος Πάρκο Ελευθερίας).

Είναι χρέος μας να συμμετέχουμε μαζικά σ' αυτή την πορεία για να δείξουμε την έμπρακτη αλληλεγγύη μας στον παλαιστινιακό λαό.

Για τη καλύτερη οργάνωση της πορείας επικοινωνήστε με τη Γραμματεία της Ομοσπονδίας.
Π.Ο.Θ.Α. Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος

Ε.Ε.Τ.Ε. Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας
Ε.Ε.Σ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών
Ε.Μ.Σ.Ε. Ένωση Μουσικοσυνθετών Στιχουργών Ελλάδας
Σ.Ε.Η. Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών
Ε.Τ.Ε.Κ.Τ. Ο.Τ Ένωση Τεχνικών Ελλάδας Κινηματογράφου Τηλεόρασης Ο.Τ.
Ε.Ε.Μ. Ένωση Ελλήνων Μουσουργών
Π.Μ.Σ. Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος
Σ.Κ.Ω.Α. Σύλλογος Καθηγητών Ωδείων Αναγνωρισμένων
Σ.Ε.Τ.Θ. Σωματείο Ελλήνων Τεχνικών Θεάτρου
ΣΩ.Μ.Ο.Λ.Σ. Σωματείο Μουσικών Ορχήστρας Λυρικής Σκηνής
Σ.Χ.Ε.Λ.Σ. Σύλλογος Χορευτών Εθνικής Λυρικής Σκηνής
Σ.Π.Ε.Λ.Σ. Σύλλογος Πρωταγωνιστών Εθνικής Λυρικής Σκηνής
Σ.ΧΟ.Ε.Λ.Σ. Σωματείο Εργαζομένων Χορωδών Εθνικής Λυρικής Σκηνής
ΣΩ.ΣΥ.ΕΡ.ΕΛΣ Σωματείο Συντελεστών εργαζομένων στην Εθνική Λυρική Σκηνή
ΣΩ.Τ.Β.Ε.Λ.Σ. Σωματείο Τεχνικού-Βοηθητικού και Λοιπού Προσωπικού Ε.Λ.Σ.
Σ.Ε.Ε.Θ. Σωματείο Εργαζομένων Εθνικού Θεάτρου
Σ.Ε.Κ.Θ.Β.Ε. Σύλλογος εργαζομένων στο Κ.Θ.Β.Ε. πάσης φύσεως Προσωπικού
«μικρό» Σωματείο για τη διάδοση της ταινίας μικρού μήκους
Σ.Ε.ΧΩ.ΧΟ. Σωματείο Εργαζομένων στο Χώρο του Χορού
Σ.Ε.Μ.Κ. Σύνδεσμος Επαγγελματιών Μουσικών Κέρκυρας
Π.Ε.Ε.Μ. Πανθεσσαλική Ένωση Επαγγελματιών Μουσικών
Σωματείο Μουσικών Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης
Σύλλογος Μουσικών Νομού Σερρών

Συλλογικό άρθρο

«Θεατρό μας ο δρόμος, τέχνη μας η εξέγερση»
Το χρονικό της εξέγερσης της χορευτικής κοινότητας
Ποιός θα μπορούσε να φανταστεί, λίγους μήνες πρίν, πως οι καλιτέχνες του χορού θα κατέβαιναν σε μαζικές πορείες μαζί με φοιτητές και εργάτες, θα φωνάζαν συνθήματα ανατρεπτικά, μέσα στο κλίμα που ζούμε όλοι μας τους τελευταίους δύο μήνες.
Όλα ξεκινούν με το κάλεσμα μιάς ομάδας χορευτών κάτω από το όνομα«Πάμε πλατεία» την Κυριακή 4 Ιανουαρίου. Εκεί συστήνεται η «Πρωτοβουλία Καλλιτεχνών Χορού», ένα ανοιχτό σώμα που δέχεται κάθε χορευτή, χορογράφο, δάσκαλο χορού, ή θεωρητικό χορού που συναινεί και παίρνει μέρος στις δράσεις που αποφασίζονται στις συναντήσεις. Την συνάντηση αυτή ακολουθεί η πρώτη πορεία, τα πρώτα πανώ, τα πρώτα συνθήματα. Μαζί και το ΣΕΧΩΧΟ, το νέο συνδικαλιστικό Σωματείο Εργαζομένων στον ΧΩρο του ΧΟρού. Η Παρασκευή 9 Ιανουαρίου είναι μία μεγάλη μέρα για την ιστορία του χορού στην Ελλάδα, μία μέρα που ο κόσμος του χορού δείχνει πως ξύπνησε από το όνειρο του «ρόζ». Τα πρώτα δακρυγόνα στο Σύνταγμα δεν πτόησαν τους διαδηλωτές του χορού οι οποίοι προς μεγάλη μου έκπληξη έδειξαν ψυχραιμία, νηφαλιότητα και ξαναμαζεύτηκαν για να μπορέσουν να τελειώσουν την πορεία ως τα Προπύλαια. Θαύμασα τις νεαρές χορεύτριες (συντριπτική πλειοψηφία της μάζωξης) με την επαναστατική τους διάθεση που φώναζαν
«Το coup de pied μου κράμπαρε και τώρα δεν τεντώνει, Μ-Γ-Δ»

«Η πουεντ μου χάλασε και πια δε με σηκώνει, Μ-Γ-Δ»

«Οι πιρουέτες τέρμα απο δω και μπρος,
στο δρόμο στο δρόμο να γίνει πανικός»

«Γ--- το σύστημα σας
γ--- τα θέατρά σας
εμείς χορό θα στήσουμε
πάνω στ’ αυθαιρετά σας»

( και στο σημείο μπροστά από το εμπορικό κέντρο Attica )
«Παλλάς Παλλάς ,στο δ----- να πας!»



Στην επόμενη συνάντηση, Κυριακή 11 Ιανουαρίου η Πρωτοβουλία Καλλιτεχνών Χορού και η ΣΕΧΩΧΟ συναντιούνται όπου αποφασίζονται περαιτέρω συμμετοχές σε πορείες όπως αυτή που θα γίνει στην Τρίτη 20 Ιανουαρίου για τα γεγονότα στη Γάζα .
Ολα γίνονται με τη βοήθεια του Διαδικτύου όπως ηλεκτρονικά ταχυδρομεία, μπλογκ (http://protovouliaxorou2009.blogspot.com) και μηνύματα μέσω κινητής τηλεφωνίας. Ολα τα πιθανά μέσα για την ενημέρωση και την συσπείρωση των καλλιτεχνών χορού χρησιμοποιούνται με ευκολία και σβελτάδα. Δεν είναι περίεργο... Η μεγάλη πλειοψηφία των συμμετεχόντων είναι η γενιά των 20. Νέες ιδέες, όρεξη για αλλαγή, άτομα τόσο ξεχωριστά που παρόλη τη νεαρή τους ηλικία ξέρουν τι θέλουν και τολμούν να βγουν στο δρόμο να το διεκδικήσουν. Μια ελαφριά επικουρία της γενιάς των 30 στις συναντήσεις και στις πορείες και σχεδόν απούσες οι γενεές 40+. Ενα σύμπτωμα που έδειξε την μεγάλη εξάρτηση τους από το υπάρχων σύστημα ( δουλεύω, παράγω,επιχορηγούμαι και πάλι από την αρχή);

Διαμαρτυρία χορευτών Ελληνικού Χοροδράματος στη Λάρισα



H εν ψυχρώ δολοφονία του 15χρονου μαθητή Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου από το οπλισμένο χέρι αστυνομικού στις 6 Δεκεμβρίου ήταν το τραγικό γεγονός που πυροδότησε την κοινωνική εξέγερση σε όλη την Ελλάδα.

Η κυβέρνηση προσπαθώντας να αναχαιτίσει αυτό το τεράστιο κύμα διαμαρτυρίας σπεύδει να συκοφαντήσει τις κινητοποιήσεις, να διαστρεβλώσει τον πολιτικό τους χαρακτήρα και εντείνει την κρατική καταστολή.

Στη Λάρισα, ως αποκορύφωμα αυτής της πρακτικής, συλλαμβάνονται 25 νέοι και νέες, 19 από τους οποίους παραπέμπονται με βαρύτατο κατηγορητήριο που βασίζεται στον τρομονόνο.Είναι η πρώτη φορά που ο αντιτρομοκρατικός νόμος ενεργοποιείται ενάντια σε διαδηλωτές. Να σημειωθεί ότι οι 17 από αυτούς είναι ανήλικοι μαθητές και μαθήτριες των σχολείων της πόλης.

Στις 28 Δεκεμβρίου, πριν το ξεκίνημα της παράστασης του ελληνικού χοροδράματος "Ραλλού στα βήματα σου" στην Πινακοθήκη της Λάρισας, οι χορευτές έβγαλαν πανό επάνω στη σκηνή κι έμειναν σιωπηλοί για μερικά λεπτά.

Οι χορευτές του Ελληνικού Χοροδράματος εκφράζουν την αλληλεγγύη τους στου συλληφθέντες και διαμαρτύρονται ενάντια στον τρομονόμο.


Η ιστορία γράφεται στους δρόμους

Κάτω ο τρομονομος
έτσι άρχισε πριν μερικές ημέρες:....

ΚΑΛΕΣΜΑ

Πρωτοβουλία Καλλιτεχνών Χορού
Σωματείο Εργαζομένων στο Χώρο του Χορού (Σ.Ε.ΧΩ.ΧΟ.)

Ένας 15χρονος μαθητής δολοφονείται από το οπλισμένο χέρι αστυνομικού.
Μια μετανάστρια συνδικαλίστρια δέχεται δολοφονική επίθεση με οξύ στο πρόσωπο.
Εκατοντάδες διαδηλωτών ξυλοκοπούνται και συλλαμβάνονται.
 
Τη στιγμή που ερχόμαστε καθημερινά αντιμέτωποι με το διεφθαρμένο σύστημα, τη χρεοκοπημένη παιδεία, τα υποταγμένα Μέσα Μαζικής Παραπληροφόρησης και Εκφοβισμού και την αστυνομοκρατία στις πόλεις, είναι επιτακτική ανάγκη και χρέος της καλλιτεχνικής κοινότητας να συγχρονιστεί συλλογικά πια με την κοινωνική εξέγερση, δηλώνοντας έτσι ότι ο πολιτισμός δεν είναι καταναλωτικό προϊόν, ούτε μέσο εφησυχασμού κατά το «άρτος και θεάματα», αλλά φορέας παιδείας και επαγρύπνησης.
 
Καλούμε όλους τους καλλιτέχνες και εργαζομένους στο χώρο του χορού (σπουδαστές, δασκάλους, χορευτές, χορογράφους και θεωρητικούς)
 
·       στο πανεκπαιδευτικό και πανεργατικό συλλαλητήριο, την Παρασκευή 9 Γενάρη και ώρα 12:00 στα Προπύλαια.
 
·        Στις συζητήσεις των εργαζομένων στον χώρο του χορού
              την Παρασκευή 9 Γενάρη ώρα 16.00 (μετά την πορεία) και
              την Κυριακή 11 Γενάρη ώρα 12.00
               στο στούντιο quasistellar Πλαταιών 10, 1ος όροφος.
 
 
Θέατρό μας ο δρόμος
                            τέχνη μας η εξέγερση

ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ

Η επόμενη συμμετοχή μας να είναι στην πορεία των καλλιτεχνών ενάντια στην εισβολή στην Γάζα, η οποία θα γίνει την Τρίτη 20/1 στις 2 μμ. Θα ξεκινήσουμε από το Μέγαρο Μουσικής και ελπίζουμε να φτάσουμε μέχρι την πρεσβεία του Ισραήλ. Οργανώνεται από την Π.Ο.Θ.Α. θα συμμετέχουν όλα τα καλλιτεχνικά συνδικαλιστικά σωματεία. Θα υπάρχουν συγκεκριμένα δρώμενα, αλλά και χώρος και διάθεση για οποιαδήποτε δικιά σας ιδέα.

Άρθρο Ελευθεροτυπίας για ΥΠΠΟ

Λάμπες θυέλλης στα μουσεία

Της Ν. ΚΟΝΤΡΑΡΟΥ-ΡΑΣΣΙΑ

Από τη μέρα ανάληψης των καθηκόντων του Αντώνη Σαμαρά έχει δοθεί προφορική εντολή στους πάντες να μην ξοδεύουν ούτε ένα ευρώ, «μέχρι νεωτέρας». Ούτε για λάμπες, που επιμένουν, οι άτιμες, να καίγονται. Ο νέος υπουργός σκοπεύει να μειώσει τα 6 εκατ. ευρώ γαι την τελετή εγκαινίων του Μουσείου Ακρόπολης για να εξοικονομήσει τα 3 εκατ. που χρωστά στις Εφορείες

Ο Αντώνης Σαμαράς μπορεί να μειώσει στο μισό το κόστος προβολής των εγκαινίων του νέου Μουσείου Ακρόπολης (6 εκατ. ευρώ). Τον ευνοεί το γεγονός ότι δεν έχει ακόμη ανακηρυχθεί η νικήτρια εταιρεία από τις τρεις συνυποψήφιες στον διαγωνισμό
Από τον περασμένο Δεκέμβριο έχουν «παγώσει» οι δράσεις 50 Εφορειών Αρχαίων, Βυζαντινών και Νεωτέρων Μνημείων του υπουργείου Πολιτισμού. Το ΥΠΠΟ τούς χρωστάει ήδη περί τα 3 εκατ. ευρώ για δράσεις του 2008 και σε πολλές περιπτώσεις και του 2007.

Κάθε χρόνο τέτοιον καιρό είθισται να εγκρίνεται από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο το νέο Πρόγραμμα Δράσης των Εφορειών ώστε να αρχίσει η εκταμίευση των σχετικών κονδυλίων. Η διαδικασία για την υποβολή προτάσεων από την πλευρά των Εφορειών ξεκινάει τουλάχιστον δύο μήνες πριν. Ακολουθεί συζήτηση με τις αρμόδιες κεντρικές υπηρεσίες, που γνωρίζουν τις οικονομικές δυνατότητες του υπουργείου, προκειμένου να καταλήξουν στον περιορισμό των δαπανών.

Αντί του διαλόγου αυτού τον περασμένο Δεκέμβριο οι προϊστάμενοι των Εφορειών έλαβαν επιστολή από τον γεν. γραμματέα του ΥΠΠΟ Θ. Δραβίλλα, που τους συνιστούσε να προβούν σε δραστικές περικοπές των δράσεων και των συνακόλουθων εξόδων τους. Οι έφοροι και διευθυντές των κρατικών μουσείων, όμως, ο ένας μετά τον άλλο αρνούνταν να συμμορφωθούν στις υποδείξεις με το αιτιολογικό πως έχουν προγραμματίσει μόνο τα άκρως απαραίτητα.

Ετσι, ήρθε η νέα χρονιά και δεν διαμορφώθηκε ένα κοινά αποδεκτό πρόγραμμα δράσης για το 2009 προκειμένου να προωθηθεί προς έγκριση στο ΚΑΣ. Ως εκ τούτου δεν νομιμοποιείται να ξοδέψει κανείς ούτε ένα ευρώ.

Από την έρευνα που κάναμε, το ΥΠΠΟ χρωστάει στα μεγάλα μουσεία -κι αυτά με τη σειρά τους σε ιδιώτες- κατά μέσον όρο 150.000-250.000 ευρώ. Κι αυτά μόνον από έργα των δύο τελευταίων χρόνων. Γιατί το Μουσείο, για παράδειγμα, του Κεραμεικού χρωστάει από το 2004 την αρχιτεκτονική μελέτη της επανέκθεσής του. Το χρέος σε μικρότερα μουσεία κυμαίνεται από 30.000 ώς 50.000 ευρώ και σε Εφορείες από 10.000 ώς 30.000 ευρώ. Ολα μαζί υπολογίζονται στα 3 εκατ. ευρώ.

Η νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ σκοπεύει να τα βρει μειώνοντας στο μισό το κόστος προβολής των εγκαινίων του νέου Μουσείου της Ακρόπολης (6 εκατ. ευρώ). Τη βοηθάει το γεγονός ότι δεν έχει ακόμη ανακηρυχθεί νικήτρια εταιρεία από τις τρεις συνυποψήφιες του σχετικού διαγωνισμού. (Δεν έχουν ανοιχτεί οι οικονομικές προσφορές τους, ενώ έχει ολοκληρωθεί το τεχνικό κομμάτι, δηλαδή το άνοιγμα των φακέλων με τις προτάσεις για την προβολή της τελετής των εγκαινίων.).

Και να 'ταν μόνον αυτά που οφείλει το ΥΠΠΟ, καλά θα ήταν. Εδώ και δύο χρόνια πληρώνουν από την τσέπη τους οι υπάλληλοι τα οδοιπορικά για αυτοψίες ανά την επικράτεια. Μόνο σε αρχαιολόγους οφείλονται 1.200.000 ευρώ. Ανάλογα ποσά περιμένουν να πάρουν μηχανικοί, συντηρητές και εργατοτεχνίτες.

Τις τελευταίες μέρες, και συγκεκριμένα από την ανάληψη των καθηκόντων του Αντώνη Σαμαρά, έχει δοθεί προφορική εντολή στους πάντες να μην ξοδεύουν ούτε ένα ευρώ «μέχρι νεωτέρας». «Ναι, αλλά στο δικό μας μουσείο καίγονται 50 λάμπες την εβδομάδα. Αν δεν τις αντικαταστήσουμε, θα πρέπει να κλείσουμε. Δεν μπορεί να δει κανείς τίποτα», έλεγε προϊστάμενος μεγάλου μουσείου, εκφράζοντας την εύλογη απορία του γι' αυτή την εντολή.*


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 20/01/2009

επόμενη συνάντηση

Η επόμενη συνάντηση των Ελεύθερων Λυρικών θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 18/2, στις 19:00, στην αίθουσα Γκίνη του Πολυτεχνείου